Ny version av regionhalland.se

Publicerad: 2019-04-15 Senast ändrad:

Känner du inte igen dig? Det har ibland varit svårt att se skogen för alla träd. Eller hitta rätt fakta på grund av mängden information. Efter att regionhalland.se uppdaterats har vi en ny, modernare och lättare version av webbplatsen. Utseendet har förändrats och strukturen justerats i syfte att göra det lättare för dig som besöker och använder den. Ett arbete som fortsätter och kommer att pågå kontinuerligt.

Är du patient och söker information om hälsa och vård, så hittar du det på 1177.se. Är du vårdgivare hittar du information på webbplatsen för vårdgivare.

Innehållet sorteras på sju områden

Utveckling och tillväxt

Information om hur Region Halland arbetar med att utveckla Halland och stärka det halländska näringslivet.

Hälsa och vård

Information om vilken sorts vård vi erbjuder och hur vi arbetar för att utveckla den.

Kultur

Information om hur vi arbetar med kultur för att stärka regional utveckling, om kulturarrangemang och kultur för barn och unga.

Jobb och karriär

Lediga jobb och hur det till exempel är att jobba som sjuksköterska hos oss

Våra skolor

Våra tre skolor, Katrinebergs folkhögskola, Löftadalens folkhögskola och Munkagårdsgymnasiet.

Demokrati och politik

Information om hur den politiska organisationen ser ut, hur den granskas och hur du som invånare kan vara med och påverka.

Om Region Halland

Här finns exempelvis kontaktuppgifter, information om vårt miljöarbete och om våra visioner och mål.